Jak ważne są dane strukturalne w SEO?

Dowiedz się więcej o postępach w zakresie danych strukturalnych, o tym, dlaczego są one tak ważne dla Twojej witryny, o zaletach danych strukturalnych i nie tylko.

Wykorzystanie uporządkowanych danych zyskuje na popularności, ale wciąż mamy wiele do zrobienia. W rzeczywistości 50% marek nadal nie korzysta z danych strukturalnych.

Ale to już nie jest „miło mieć” – to imperatyw. Dane strukturalne mają wiele zalet, w tym wyższe współczynniki klikalności, lepszą widoczność wyszukiwania, szybsze indeksowanie i dominację wyszukiwania głosowego.

Pomaga Google lepiej i szybciej zrozumieć Twoje treści i może pomóc poprawić widoczność Twojej witryny w funkcjach wyszukiwania.

Im więcej możesz komunikować się z wyszukiwarkami w tym samym języku, tym lepiej się rozumiesz.

 

Wiele zastosowań danych strukturalnych

Możesz znaleźć uporządkowane dane dla niemal każdego rodzaju treści, w tym wykazy wydarzeń, produkty i restauracje, by wymienić tylko kilka – a jeszcze więcej będzie dostępnych.

Dzieje się tak, ponieważ duże marki przetestowały wody pod względem czasu i zasobów deweloperskich i były w stanie powiązać wyniki z wartością biznesową, na przykład zwiększeniem ruchu lub generowaniem konwersji.

Strukturyzacja danych za pomocą  schema.org zapewnia nie tylko wspaniałe korzyści związane z wyszukiwaniem, takie jak ponowne wykorzystanie informacji w celu ulepszenia analiz lub wyszukiwania w witrynie, ale także korzyści głosowe, takie jak informowanie chatbotów.

Uporządkowując dane, pomagasz zdefiniować treść, aby zwiększyć szanse maszyn na prawidłowe dopasowanie treści do odpowiednich zapytań głosowych.

W rzeczywistości Amazon twierdzi, że używa schematu do określenia zamiaru lokalnego biznesu .

REKLAMA:

Hermes

Najlepsze drzwi wewnętrzne w Hermes Warszawa.

kantor Świnoujście

Najlepsze kursy walut – sprawdź!

Wpływ

Wdrożyliśmy ustrukturyzowane dane dla jednego z naszych największych klientów finansowych i udokumentowaliśmy kilka imponujących wyników po wdrożeniu:

  • 400% wzrost netto ogólnego ruchu organicznego z wynikiem bogatym.
  • 160% wzrost wyświetleń i 150% wzrost kliknięć w Centrum odpowiedzi.
  • 41% wzrost wyświetleń i 28% wzrost kliknięć dla Magazynu.

Teraz wiem, że niektórzy z was mogą się zastanawiać, czy zrobiliśmy coś jeszcze ze stroną. Istnieje wiele powodów, dla których wydajność organiczna może się poprawić, np. tworzenie nowych treści lub uzyskiwanie nowych linków.

Nie. Wynika to wyłącznie z wdrożenia uporządkowanych danych. Przetestowaliśmy go nawet wyłączając go, a wyniki zaczęły spadać.

Kiedyś wartość uporządkowanych danych służyła tylko do uzyskania wyniku z elementami rozszerzonymi od Google.

Teraz wartość ta rozciąga się dalej na jakość pomiarów ruchu.

Google opublikował kilka  studiów przypadku,  które omawiają przykłady użycia schematu dla niektórych dużych marek.

5 najważniejszych powodów, dla których wiele marek nie używa schematu

Istnieje kilka typowych powodów, dla których niektórzy klienci nie używają uporządkowanych danych, z którymi się spotykamy:

  • Nie mają własnych zasobów i muszą polegać na agencji lub doradcy, co może być drogie.
  • Nie są techniczne i nie rozumieją kodu ani sposobu oznaczania elementów. Wszyscy wiemy, że jeden błąd w kodzie może spowodować, że Twoje uporządkowane dane nie zostaną zweryfikowane.
  • Nie jest obsługiwany przez ich system CMS .
  • Nie widzą ani nie rozumieją korzyści, nawet jeśli Google dostarcza studia przypadków pokazujące wartość przyrostową.
  • Są zapóźnieni i tkwią w przeszłości.

Na szczęście na rynku dostępnych jest kilka świetnych rozwiązań, które umożliwiają tworzenie marż na dużą skalę oraz łatwe tworzenie, zarządzanie i mierzenie ustrukturyzowanych danych.

Najważniejsze zalety korzystania ze schematu

Istnieje wiele korzyści z używania schematu, szczególnie w przypadku marek e-commerce.

Szybsze indeksowanie treści

Google nie może indeksować całej sieci, która ma ponad 3,23 miliarda stron. Nie chce tego robić, ponieważ indeksowanie jest drogie, a ponadto jest dużo duplikatów i niskiej jakości treści, które wyszukiwarka chce trzymać z dala od swojego indeksu.

Uporządkowane dane mogą pomóc Google łatwiej znaleźć Twoje treści i lepiej je zrozumieć.

Wyższy CTR

Wyświetlanie rozszerzonych wyników dla Twoich produktów w SERP to świetny sposób na zwiększenie współczynników klikalności i przyciągnięcie większej uwagi do swoich ofert, zwłaszcza jeśli masz świetne recenzje produktów.

 

Więcej konwersji

Posiadanie bogatych wyników może również zwiększyć współczynniki konwersji. Jeśli więcej osób zobaczy Twoje aukcje, a aukcje są pozytywne, prawdopodobieństwo, że będą od Ciebie kupować, wzrośnie.

Uzyskaj polecane fragmenty i zostań zwycięzcą zapytań głosowych

Uzyskiwanie bogatych wyników to Święty Graal SEO. Twoja witryna pojawi się na górze strony wyników wyszukiwania, przed bezpłatnymi wykazami.

Posiadanie uporządkowanych danych nie jest koniecznością, ale czasami może pomóc w uzyskaniu fragmentu z wyróżnieniem . Może to poprawić współczynniki klikalności i zwiększyć ruch.

Wyniki wyszukiwania głosowego są pobierane z polecanych fragmentów. Oznacza to, że możesz być jedynym wynikiem zapytania głosowego, ponieważ Google używa tych wyników do ustnych odpowiedzi.

Kontroluj swoje informacje

Ustrukturyzowane dane to podstawa, dzięki której maszyny rozumieją Twoje treści. Daje to również markom możliwość kontrolowania sposobu definiowania ich informacji, co z kolei daje im kontrolę nad tym, jak maszyny rozumieją markę.

Posiadanie uporządkowanych danych oszczędza przepustowość i czas, ponieważ przekazujesz informacje do Google, aby mogli je zrozumieć.

Ważne jest również, aby zrozumieć, że wyszukiwarki toczą długą grę z ustrukturyzowanymi danymi, ponieważ umożliwiają one skuteczniejsze odpowiadanie na zapytania wyszukiwania z bardziej spersonalizowanymi i rzeczowymi wynikami.

Nazywa się to „odzyskiwaniem danych”, w przeciwieństwie do tradycyjnego i obciążającego przepustowość ćwiczenia „odzyskiwania informacji”.

Ta zmiana – i znaczenie uporządkowanych danych – nie zniknie.

Wskazówki dotyczące danych strukturalnych

Uporządkowane dane muszą być używane w odpowiedni sposób, w przeciwnym razie możesz podjąć ręczne działanie . Znam to z pierwszej ręki.

Miałem starą tablicę ogłoszeń, na którą nie zwracałem uwagi, ponieważ branża tak bardzo się zmieniła. Dlatego niektóre oferty pracy wykorzystywały uporządkowane dane, które nie pasowały do ​​treści znalezionych na niektórych stronach z ofertami pracy.

Po zauważeniu, że niektóre pozycje w wyszukiwarkach zaczęły spadać dla niektórych słów kluczowych, a liczba wyświetleń/kliknięć również spadała z czasem, wszedłem do Google Search Console i znalazłem ręczne działanie.

Dowiedziałem się, które adresy URL powodują problemy, zablokowałem je w pliku robots.txt i przesłałem prośbę o ponowne rozpatrzenie do Google.

Rozpatrzyli moją prośbę i rankingi zaczęły wracać do pierwszej strony od dołu drugiej strony.

Proszę poważnie podejść do ręcznych działań i używać prawidłowych typów danych strukturalnych. Nie chcesz, aby Google zmniejszał Twoją widoczność i wydajność, ponieważ nie używasz prawidłowo znaczników danych strukturalnych.

Zawsze upewnij się, że monitorujesz swoją witrynę – tj. kliknięcia, wyświetlenia, słowa kluczowe itp. – pod kątem jakichkolwiek oznak, że może to być problem.

Wdrażanie i utrzymywanie uporządkowanych danych może być czasochłonne. Tylko jeden błąd w kodzie może spowodować, że uporządkowane dane nie zostaną zweryfikowane.

Ponieważ cały czas pojawiają się nowe typy danych strukturalnych, warto zwrócić na nie uwagę — zwłaszcza, gdy możesz czerpać korzyści ze zwiększania ruchu, wyświetleń i kliknięć.

Pamiętaj też, by od czasu do czasu aktualizować uporządkowane dane. Z perspektywy uporządkowanych danych ciągle pojawiają się nowe rzeczy.

Oferty pracy są przykładem tego dobra. Firma Google właśnie ogłosiła directApply, która jest nową zmianą w ustrukturyzowanym typie danych ofert pracy.

 

Streszczenie

Uporządkowane dane nie są już przyjemne – pomagają Google lepiej zrozumieć Twoje treści.

Jest to również ważny czynnik, jeśli chcesz, aby Twoja witryna była widoczna w funkcjach wyszukiwania i wyróżniała się w SERPS. Wyniki mogą obejmować wyniki z elementami rozszerzonymi, zwiększoną wykrywalność i jeszcze więcej kliknięć.